A’ Tεστ Ανιχνευτική Δοκιμασία Σχολικής Ετοιμότητας

«Είναι το παιδί μου έτοιμο να πάει στην Α΄Δημοτικού;» «Θα μπορεί να διαβάσει;» «Θα μπορεί να γράφει;» «Θα τα καταφέρει;» Αυτές είναι λίγες μόνο από τις ερωτήσεις που απασχολούν κάθε γονέα πριν μεταβεί το παιδί του στην Α’ δημοτικού. Αναγνωρίζοντας τη μεγάλη σημασία που έχει η ετοιμότητα του παιδιού για το καινούριο αυτό στάδιο της ζωής του, προέκυψε η ανάγκη να εντοπίζονται από το νήπιο τυχόν δυσκολίες που θα λειτουργήσουν ανασταλτικά στη μετέπειτα κατάκτηση της μάθησης. Άλλωστε μην ξεχνάμε πως η καλύτερη θεραπεία πάντοτε είναι η έγκαιρη πρόληψη. Με αυτή τη λογική δημιουργήθηκε και το Α’ Τεστ, ώστε να εκτιμά τις πρώιμες μαθησιακές ικανότητες ενός παιδιού από τη νηπιακή ηλικία.

Σε τι χρησιμεύει το Α’ Τεστ;

Το μοναδικό κριτήριο σήμερα στη χώρα μας για την εγγραφή του παιδιού στην Α΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου, είναι η χρονολογική του ηλικία. Οι ειδικοί, ωστόσο, (γιατροί, παιδαγωγοί, νηπιαγωγοί) γνωρίζουν πως η συμπλήρωση της ηλικίας και μόνο δεν αποτελεί το διαβατήριο για την ομαλή εισαγωγή στην Α’ τάξη. Όπως είναι γνωστό, κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό ανάπτυξης.

Τι είναι το Α’ Τεστ Σχολικής Ετοιμότητας;

Είναι ένα απλό, ευχάριστο και σύντομο προληπτικό τεστ που απευθύνεται σε όλα τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 5-6 ετών, τα οποία θα φοιτήσουν στην Α’ Δημοτικού την επόμενη χρονιά. Ελέγχει κατά πόσο το παιδί έχει τις απαραίτητες ικανότητες και την ωριμότητα που χρειάζεται για να παρακολουθήσει με επιτυχία και χωρίς δυσκολίες το Δημοτικό.

Τι προλαμβάνει το Α’ Τεστ;

Το Α’ Τεστ μπορεί να προλαμβάνει μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίες είναι δυνατόν να οφείλονται σε αδιάγνωστες δυσκολίες στην ομιλία, στη σύνθετη και συγκριτική σκέψη, στη γραφή, στην προσοχή και τη συμπεριφορά. Πρόκειται, δηλαδή, για καταστάσεις που θα μπορούσαν να προληφθούν εάν οι γονείς είχαν την κατάλληλη ενημέρωση και η διάγνωσή τους είχε γίνει έγκαιρα.

Ποια παιδιά έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να παρουσιάσουν μαθησιακές δυσκολίες;

Οι επιστημονικές μελέτες επισημαίνουν πως παιδιά με δυσκολία στη συγκέντρωση της προσοχής τους, παιδιά με χαμηλή οπτική αντίληψη, υπερκινητικότητα, με διαταραχές στη συμπεριφορά ή με δυσκολίες στην εκφορά λέξεων, φθόγγων και συλλαβών πιθανότατα να παρουσιάσουν εμφανείς δυσκολίες στην μαθησιακή τους εξέλιξη.

Τι γίνεται μετά το Α’ Τεστ;

Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία, ο ειδικός αποκτά στα χέρια του την έκθεση με τα ευρήματα της αξιολόγησης. Καθετί συζητιέται αναλυτικά με τους γονείς του παιδιού και εφόσον υπάρξει ανάγκη παρέμβασης, ο ειδικός προτείνει το κατάλληλο θεραπευτικό πρόγραμμα με σκοπό την ενίσχυση των αδύνατων σημείων του παιδιού.

*Οι παραπάνω πληροφορίες διατυπώνονται επίσημα από τον εκδότη στα αντίστοιχα διαφημιστικά φυλλάδια

atest

To Top